čtvrtek 12. dubna 2012

Co nás čeká a neemineeee - BGEE, Neverwinter a Menace of the Underdark

Čas běží, herní vývojáři pracují a zejména v souvislosti s velikonočním herním conem PAX 2012 v Bostonu se objevují čerstvé zprávy o tom, na co se milovníci computerizovaného D&D mohou těšit.



Baldur's Gate - Enhanced Edition

Tady bych začal takovou menší svodkou informací, které byly publikovány přes web a twitterový účet Trenta Ostera. BGEE nám přinese:
  • více než 6 nových lokací, přičemž některé budou zakomponovány do stávající hry a jiné budou samostatné jako expanze (moc nevím, co si pod tím představit)
  • nové úkoly
  • k novému obsahu novou hudbu
  • jednu novou postavičku, kterou bude možné vzít do skupinky
  • možná novou úroveň obtížnosti
  • postava z BGEE bude přenositelná do BG2
  • pohled do krajiny bude zoomovatelný (což demonstrují ukázkou z nějakého izařízení, ale zřejmě tuto vlasnost zakomponují i do PC verze)
  • pathfindingu se důkladně podívají na zoubek (díky bohu)
Shrnutí: Všechno to je příjemné, zajímavé, ale víceméně očekávatelné a rozhodně nijak kulervoucí.


DDO - Menace of the Underdark

Tady se sluší upozornit na dvě nová videa umístěná zde. První je promo, které toho sice mnoho nového nepřináší, ale dobře se na něj kouká. Nejzajímavější pro mě byly asi záběry do tvůrčí dílny grafiků Turbine. Druhé video, které nepředvádí nic jiného než proměnu druida ve vlka, je něco, co by mělo způsobit každému hráči DDO masivní erekci, protože o hratelném povolání druida se mluví už roky, a teď to konečně přijde! Nicméně pomyslná erekce (přinejmenším v mém případě) trochu povadne, když vidím, že přeměna člověka ve zvíře je provedena obyčejným střihem... Jako konec konců dosud ve všech D&D hrách, ale když se to video kasá, že ukáže právě a jenom tuhle proměnu, tak člověk čeká přecejen trochu víc.

Shrnutí: Láká mě to, láká. Bohužel to má jeden háček. Když jsem hrál DDO, přestávalo mě bavit právě na vysokých levelech, na nich Menace of the Underdark právě začíná.


Neverwinter

 Tak a tohle je fakt dost špatný. Před pár dny vyšel na serveru, který jsem považoval za relativně seriozní (ale nejsem jeho pravidelným čtenářem, takže se třeba pletu), tenhle článek, který působí dojmem, že se tady někdo pokusil o vzorovou ukázkou toho, jak nemá vypadat PR článek, tedy imbecilně rozjásaný, uslintaně veleobdivný a na první pohled zaplacený. Třeba zaplacený nebyl, třeba ho jenom napsali kreténi, co to mysleli dobře, ale výsledný dojem je, že se tady Atari rozhodlo utratit něco málo z budgetu na PR. Už samotný důvod, proč byl ten článek napsán, tj. že se hra Neverwinter stala na PAX 2012 nositelkou titulu Best of Show, ve mě vzbuzuje dost rozporuplné pocity, protože jsem měl za to, že tituly Best of Show se udělují jenom na výstavách psů.
Další smutnou věcí jsou informace v něm obsažené. Hlášky typu "náš focus on social hub and tons of instancing je už minulostí" lze sotva chápat jinak než jako odklon od DDO a příklon ke středoproudým, nemastným neslaným MMORPG, což je přinejmenším škoda. Perzistentní svět, zóny a instatní nabídka eventů pro menší skupinky hráčů jsou rysy, které můžeme znát z MMO RPG Conan nebo Warhammer. Hodně bojové akce, pokud zpracované pokud možno co nejvíc nízkoprahově, aby to šlo i desetiletým klučíkům. Freemium platební systém se pomalu stává standardem. Raidy nebude první vydání hry obsahovat (jasně, budou přece jako DLC). Nic z toho není tragédie, ale průměr, nuda a šeď to je.
Je v tom článku aspoň něco pozitivního? Snad. Třeba to, že Foundry (nástroj, s jehož pomocí budou hráči moct dělat a ve hře publikovat vlastní dungy a dobrodružství) úplně nezmizela, jenom se podle všeho v důležitosti odsunula někam dozadu. Pro mne to stále je nejvíc sexy věc na celém Neverwinter, ale když pozoruji, jak se celá hra posunuje k co největší přístupnosti a jednoduchosti, začínám se obávat, zda bude Foundry vůbec k něčemu. Nezbývá než doufat. Další pozitivní věcí je, že po NWN1+2 a Storm of Zehir budeme mít možnost prozkoumávat okolí města Neverwinter již ve třetí grafickém hávu a čtvrté časové rovině, což je ale zajímavé spíš pro D&D geeka, jako jsem já, běžným hráčům to asi bude ukradené. A i já bych dal přednost tomu prohánět se ve visual treat 3D akčním RPG pro změnu jinou částí Faerunu.

Shrnutí: Situace je zoufalá, ale naděje umírá poslední.

A teď mě omluvte, budu na pár večerů nevěrný D&D, protože včera vyšla Legend of Grimrock!

Žádné komentáře:

Okomentovat